Norge

Stoler du på at produkter er miljøvennlige?

Flere produkter er merket med ordene «bærekraftig» eller «miljøvennlig». Mange nordmenn stoler ikke på merkingen.

Hele 74 prosent av norske forbrukere mener at bedrifter overdriver hvor miljøvennlige produktene deres er. Spesielt er skepsisen stor når det gjelder salg av klær, kosmetikk og hygieneprodukter. Illustrasjonsfoto: Thomas Brun / NTB
MILJØ: Hele 74 prosent av norske forbrukere mener at bedrifter overdriver hvor miljøvennlige produktene deres er. Spesielt er skepsisen stor når det gjelder salg av klær, kosmetikk og hygieneprodukter.
Publisert Sist oppdatert

Mange nordmenn er skeptiske til hvor miljøvennlige produkter er. De stoler ikke på informasjonen fra produsentene.

Det viser en ny undersøkelse. Undersøkelsen er gjort av Ipsos for Svanemerket. Over sju av ti spurte er skeptiske til hvor miljøvennlige produktene egentlig er.

Norge burde ha strengere bøter for «grønnvasking», mener Cathrine Pia Lund. Lund er administrerende direktør i Svanemerket.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS