Norge

Menn er mest opptatt av pris, mens kvinner vil unngå kø

Sist år endret kjøpemønsteret seg. Både hos menn og kvinner. Det viser tall fra betalings-leverandøren Nets. Menn handler barneklær, mens kvinner kjøper mer hagevarer.

Ifølge Nets sier 13 prosent av kvinner at de handler på nett for å unngå kø, for menn er det fem prosent. Derimot oppgir elleve prosent av mennene at de handler på nett fordi det er enkelt å sammenligne priser.Illustrasjonsfoto: Robert Schlesinger / NTB
HANDEL: Menn handler på nett fordi det er enkelt å sammenligne priser. Kvinner handler på nett for å unngå kø.
Publisert Sist oppdatert

– Det er interessant å se at der det har vokst mest er netthandel av barneklær hos menn. Mens veksten for bygg og hage er hos kvinner. Det sier Ardalan Fadai. Han jobber for betalings-leverandøren Nets.

Han mener det er pandemien som har endret våre vaner til å handle.

Menn handlet 35 prosent mer klær til barna på nett i fjor. Samtidig kjøper kvinner flere bygg- og hagevarer på nett. Her har det vokst med 53 prosent, ifølge Nets.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS